pondělí 25. listopadu 2013

Lysacup- Mazák + Janovice

Třetí etapa Lysacupu bývá vždycky do počtu účastníků rekordní a ani letošní ročník nebyl výjimkou. Na startu nás bylo celkem 373. Trasa z Mazáku je hodně podobná té od žel. přejezdu. Ze startu pár kilometrů po asfaltu, potom náběh do terénu pod Butořankou a okolo Lukšince až na vrchol. Rozbíhám to spíše ze zadních pozic, za chvíli se to stejně roztahá a do lesa už nabíhám okolo 200tého místa. Hlídám se abych nepřepálil, protože tady v okolí Butořanky mě to vždycky vytrestalo. Tahám se s týmovým kolegou Wonderem, který dnes zažívá na LC premiéru a za chvíli nás doběhne i Radek Viej. Ten je borec hlavně na trasy o délce minimálně 50 kilometrů, proto je taky do konce sezóny Lysacupu jeden z mých cílů. Okolo Lukšince běžíme ve skupince asi 10 lidí. Kromě těch dvou si zde ještě hlídám Lucku Odehnalovou, kterou bych mohl dneska potrápit. Wondera předbíhám na odbočení na novou červenou značku, a pomalu se mu vzdaluji. Ve stoupání pod větry se dostávám i před Lucku, ale Radek už je nějakých 50 metrů přede mnou. Dneska už ho asi neporazím. Koukám na hodinky, vypadá to, že by to teoreticky mohlo jít i pod hodinu, ale radši na to nemyslím. Buď to vyjde, nebo ne. V zatáčce u kříže mě předbíhá ještě jeden běžec, nemám už sílu na to reagovat, tak se jen ohlížím za sebe a mám celkem náskok před dalšími. Do cíle už si to pohlídám a dobíhám v čase 1:00:28 na 191. místě. Osobák si posouvám o nějakých 7 a půl minuty.


Další je na řadě Mistrovská etapa z Janovic. Tajně sním o tom, že bych mohl konečně potrápit Vaška, který se zde pokaždé trápil, ale při rozběhání cítím, že to není to pravé ořechové, takže se soustředím jen na dokončení. Startuji opět ze zadních pozic, ale po chvíli s Vaškem dobíháme Fida. Trošku pokecáme, Fido mě opět dostane hláškou z videa, kterým se bavíme už několik měsíců :D, o tom, že dneska má "šmalec". Musím zpomalit, abych se mohl dosmát a už je tu náběh do lesa. Tady v prvním mírnějším kopci se necítím úplně nejlíp. Snažím se to přetrpět a těším se, že si trochu orazím na vrstevnicových cestách okolo úbočí Kykulky. Předbíhá mě Verča a hned mi utíká. Trápím se. Na rovinkách jenom klušu a říkám si, že jestli nebudu poslední, tak to bude úspěch. Ve stoupání na Kykulku je to lepší. Prudké kopce mi jdou, i když jsem na dně. Dostávám se zpátky před Verču a trochu jí utíkám. Seběh na Ivančenu běžím v klidu, tepovka se mi ustálí na hodnotě 235 (tam kde ostatní končí, já začínám), ale je to jen nějaká větší chyba v přenosu signálu mezi pásem a hodinkami. V běžeckých úsecích mi to ale zase neběží. Je mi horko, ale nechci si sundat čepici, protože bych měl rozcuchané vlasy a tím pádem zkažené fotky :D. A Verča je opět přede mnou. V kopci ji ale zase doběhnu a snažím se si před ní udělat co největší náskok. Dneska se nefinišuje po severní sjezdovce, tak by se mi mohl náskok hodit, když mi to na běžeckých pasážích nejde. Pod Malchorem ale jako by se něco ve mně zlomilo. Chytám tempo skupinky, soustředím se na kořeny a kameny přes které běžíme a začínám se cítit mnohem lépe. Dokonce dobíhám Lucku a společně stahujeme další skupinku. Kousek před cílem jsme skupinka 6 lidí, já jsem na konci, za mnou mezera, tak si říkám, že to mohu jenom zlepšit. Okolo nové Bezručové chaty nastupuji, předbíhám tři běžce, mezi nimi i Lucku a dokončuji na 182. místě z 316 závodníků. Ještě v polovině trasy jsem věřil, že to bude mnohem horší. A opět vylepšuji osobák. Dnes dokonce o celých 10 minut. Ale to bude tím, že loni jsem se zde neskutečně protrápil.
Příští týden se běží Rajská bouda. Tuhle trasu mám při LC rád, tak uvidíme.

Žádné komentáře:

Okomentovat