čtvrtek 14. listopadu 2013

Lysacup - Prolog + Krásná

Tak po osmi měsících začal opět tento rituál každotýdenního výběhu na Lysou horu. Letos už mě zde čeká čtvrtá sezona a před startem jsem měl na svém kontě 41 startů. A taky počtvrté začínal Lysacup prologem na Velký Javorník. První listopadovou jsme se opět seřadili pod skokanskými můstky s cílem dostat se co nejrychleji na vrchol. Neměl jsem vůbec žádnou představu o tom, kde bych se mohl pohybovat. Něco málo naběhat do kopce jsem stihl, ale přesto zánět v kotníku po 5BV mi na nějakou dobu vystavil stopku, takže jsem sám byl zvědav jak to půjde. Rozběhl jsem se ze zadních pozic společně s Vaškem a chvíli běžíme spolu, ale pak jsem si řekl, že takhle na pohodu běžet nemůžu, tak jsem přidal. :D (Narážka na Porubajk, že Vašku??) Předbíhám pár lidí, Luďka, Barču, vždycky se navzájem povzbudíme a každý si běžíme to svoje. V menším seběhu si natahuju krok, když mám výhodu dlouhých nohou, tak proč ji nevyužít. Za chvíli je tady ale první stoupání do schodů, kterých je celkem 428. Jdu v tempu skupinky přede mnou, vyhovuje mi, trochu si spočnu, přitom pokecám s Martinem Ryzím a za chvíli jsme nahoře. Čeká nás zase seběh a znova oněch 428 schodů. V lese mě předbíhá Vašek, říkám mu, že je to na mě moc rychlé, trošku si zpomaluji a všímám si že mám rozvázanou botu. Super, právě včas. Vážu jí, nikam nespěchám, aspoň se trošičku vydýchám. Nechávám tam asi 20 sekund a běžím dál. Druhé schody už jsou pomalejší, ale není to nic hrozného. Horší pro mě je se dostat opět do nějakého tempa na rovince. Pomalu se rozbíhám a dokonce doběhnu i Verču. Letos jsem ji chtěl párkrát porazit, ale že by se mi to povedlo hned na první etapě jsem nečekal. Dostávám se před ní a běžíme dále směrem na Horečky. Teď nás čeká asi 1,5 kilometru po rovinkách, takže držím tempo a pozice. Můj čas snad teprve přijde ve stoupání za chvíli. Před ním mě opět dobíhá Verča a na chvíli jde přede mně. Ale opravdu jen na chvíli, protože na začátku stoupání si přecházím do chůze a natahuji krok a pomalu se jí vzdaluji. Ve stoupání, které nás čeká až do cíle si všímám, že je kousek za mnou Barča. V zatáčce koukám na hodinky a pak se ohlížím, kdy tou zatáčkou proběhne i Barča. Vypadá to že mám zhruba minutu náskok. Za chvíli tuto akci opakuji a zjišťuji že svůj náskok zlehka navyšuji. Snažím se udržet si tempo, cíl už se blíží. Vypadá to, že bych to mohl stihnout pod hodinu. Přes asflatku a už zbývá posledních pár set metrů. Předbíhám ještě jednoho závodníka a už to vypadá, že není moc s kým závodit. Nakonec ale zkouším zasprintovat posledních pár metrů a za sebou nechávám ještě jednoho běžce. Čip si odpípnu v čase 59:09 na 189. místě z 302 lidí. Tohle není vůbec špatné. Čas z loňska dokonce vylepšuji o více než 6 minut. Slibný začátek do sezony.

O týden později už nás čekala poprvé Lysá a to z Krásné. Se žlutou značkou vedoucí z téhle vesnice ale nejsem vůbec kamarád, nějakou dobu uvažuji o tom, že nikam nejedu, ale nakonec jsem na startu. Souhrou náhod stojíme s Vaškem na startu docela vepředu, a tak se snažím hlavně nenechat se strhnout a běžet si svoje tempo. Je to tady hned od startu do kopce a celkem široké, takže se dá běžet v pohodě a přitom nikomu nepřekážím. Na louce to vidím, že jsem někde za první stovkou, ale to se ještě změní. V lesním stoupání se přede mě dostává celkem dost běžců a to se ani nějak neflákám. Dalo by se běžet rychleji, ale dneska chci nad trasou z Krásné vyhrát, když s ní mám tolik neúspěšných bojů z B7, Lysohorského čtyřlístku a loňského LC, takže hlídám si tempo. Jde to překvapivě dobře, cítím formu. V úseku mezi Šebestýnou a Malchorem mě dobíhá Tomáš Sikora, kterého jsem tady vůbec nečekal. Myslel jsem, že je někde vepředu a bojuje o umístění v první stovce. Po závodě jsem se dověděl, že byl nachlazený, ale já si stejně myslím, že jsem ho ohrozil v době jeho životní formy :D. Běžíme spolu, v seběhu do sedla mi utíká a pak ho zahlídnu na sjezdovce. Tu už si hlídám, nikdo za mnou moc není, tak jenom postupuji lehce vpřed. Je mlha, takže nevidím nahoru, ale ti co už se vrací říkají, že dnes je cíl na vrcholu sjezdovky. Trasa je tedy o cca 150 metrů kratší. Už je pozdě na to nějak reagovat, vidím před sebou časoměřiče, tak si odpípnu čip a mám hotovo. Kdybych to s tím cílem věděl, ještě bych zkusil Tomáše na sjezdovce potrápit. Čas mám 50:52 a umístění 179 z 319 závodníků.
Nyní nás čekají etapy z Mazáku a Janovic. Moc v oblibě je nemám, obě mají dlouhý začátek po asfaltu, Mazák vede přes Butořanku, na které jsem loni na LC dvakrát "odlehčoval" a Janovice jsou zase hodně dlouhé. Uvidíme, jestli dokážu dále vylepšovat dosavadní výsledky. Zatím je to nad mé očekávání.


Žádné komentáře:

Okomentovat